Solucje



I. POCZĄTEK







Jaskinia Szaleńca

Po obejrzeniu scenki zacznij się huśtać, naciskając A i D. Gdy belka zacznie się palić, powtórz, aż Lara wyląduje na ziemi. Idź przez korytarz – jest tylko jeden, więc nie sposób się zgubić. Weź pochodnię ze ściany z lewej strony i ruszaj dalej. Przytrzymaj E, by podpalić beczki i skrzynki w zablokowanym przejściu. Idź dalej – pochodnia zgaśnie, ale możesz ją odpalić od wiszącego pojemnika. Wdrap się na podest po lewej i podpal materiał. Poczekaj, aż otworzy się przejście i wskocz na górę. Przygotuj się na Quick Time Event (QTE), polegający na szybkim naciskaniu na przemian A i D. Idź dalej – płynąca z góry woda zgasi pochodnię, ale wkrótce znów znajdziesz ogień. Wejdź na deski z prawej i podpal słupki owinięte materiałem, a następnie podpal płynącą skrzynkę. Wyjdź po pochyłych deskach na górę, obróć się w lewo i wskocz do klatki. Przeskocz z powrotem na platformę i popchnij skrzynię (klawisz F). Idź w kierunku otwartego przejścia i ruszaj dalej. Przeskakuj przez przepaście (Spacja). Przygotuj się na sekwencję QTE (najpierw A i D, potem F). Gdy przeskoczysz przez kolejną rozpadlinę, wspinaj się, naciskając na przemian A i D. Przygotuj się na proste QTE – w odpowiednim momencie przesuń się w lewo, a niedługo później skryj się z prawej strony.


Nadmorskie Klify

Biegnij ścieżką wzdłuż lewej ściany, po powalonym drzewie i dalej – aż do samolotu. Skocz ku konstrukcji – gdy Lara złapie się tylko jedną ręką, naciśnij E. Zacznij się wspinać – Lara może podskoczyć wyżej, jeśli naciśniesz spację. Przesuwaj się w prawo i bądź zawsze gotów nacisnąć E po przeskoku. Ruszaj dalej ścieżką, przy pomalowanych na biało deskach naciśnij Spację 2x, by Lara mogła się wspiąć. W późniejszych etapach gry podobne deski będą wskazywały miejsca, gdzie można się wspiąć. Na końcu drogi znajdziesz opuszczone obozowisko.


Nadbrzeżny Las

Idź dalej – spadniesz, ale nic na to nie możesz poradzić. W końcu dotrzesz do miejsca, gdzie Lara rozpali pierwsze ognisko – otoobóz Osłonięty Grzbiet.

Zejdź ścieżką w dół – Lara zauważy łuk. Wdrap się na budynek na wprost i skocz w prawo na skały. Wyjdź na gałąź i naciśnij D w odpowiednim momencie, by złapać łuk. Pozbieraj leżące w okolicy strzały. Na tym samym drzewie, gdzie był łuk, dostrzeżesz wiszącą czaszkę (1) – zestrzel ją, by rozpocząćwyzwanie Łowca Duchów. Pobiegaj po okolicy, by znaleźć jelenia. Gdy go zauważysz, staraj się go nie spłoszyć – przytrzymaj PPM, wyceluj w głowę i naciśnij LPM, by powalić go jednym strzałem. Podejdź do zabitego zwierzęcia, po czym wróć do obozu – jeśli nie pamiętasz, w którą stronę się udać, naciśnij Tab, by zobaczyć mapę albo Q (instynkt przetrwania), by odnaleźć wskaźnik. Przy ognisku możesz wykorzystać pierwszy punkt umiejętności. Nie warto inwestować w zbieranie amunicji – leży jej wszędzie pod dostatkiem.

Wróć do miejsca, gdzie Lara znalazła torbę Sam i rozejrzyj się – znajdziesz tam kolejną wiszącączaszkę (2). Pozostałe czaszki (3)(4)(5) znajdziesz w lesie – wystarczy pobiegać i rozejrzeć się w miejscach zaznaczonych na mapie. Możesz zebrać ich 5 przed przejściem do następnej części tej lokacji. Jeśli tuż po zejściu ze ścieżki przy strumieniu skręcisz w prawo i wskoczysz na drewniane podwyższenia, na końcu drogi na górze znajdziesz geoskrzynkę (1). Wróć do strumienia – w starym samochodzie w drewnianej skrzyni znajdziesz dokument (1). W środku lokacji obejdź dookoła skały i wejdź po drewnianych platformach na górę, by znaleźć geoskrzynkę (2). Kolejną geoskrzynkę (3) znajdziesz tuż obok, w strumieniu, pod niewielkim wodospadem.Pamiętaj, że kiedy odkryjesz położenie znajdźki, warto zaznaczyć ją na mapie i wcisnąć Q, by odkryć jej lokalizację.

Wróć do miejsca, gdzie wisiał łuk i wejdź przez otwarte drzwi do budynku. Zejdź na dół (Shift) i ruszaj przed siebie zalanym korytarzem. Gdy wyjdziesz na powierzchnię, możesz zebrać relikt (1)– Maska Hannya - ze skrzynki z prawej strony pomieszczenia. Podpal skrzynki i beczki z lewej – w środku znajdziesz czekan, którym nie tylko będziesz mógł wyważać drzwi, ale i rozbijać drewniane skrzynki. Warto zbierać wszystko co znajdziesz – pomarańczowe owoce na krzewach, skrzynki drewniane i metalowe dla surowców i pomarańczowe dla Punktów Doświadczenia (PD), warto także polować na zwierzęta i podpalać siatki, w których znajdują się skrzynki. Wyważ zatem drzwi w pomieszczeniu, gdzie znajdował się relikt, naciskając szybko E i ruszaj dalej. Na końcu zalanego korytarza znajdziesz drabinkę z prawej strony – wskocz na nią (Spacja) i wyjdź na górę. Idź na zewnątrz.

Gdy zakończy się scenka, musisz odeprzeć atak trzech wilków, co nie powinno być kłopotliwe – czas znacznie zwalnia, gdy rzucają się na Larę. Warto cały czas trzymać napięty łuk PPM, by szybciej celować.

Odpocznij przy obozie Ruiny w Lesie. Tuż obok na prowizorycznym stole znajdziesz dokument (2). Jeśli odpalisz pochodnię od pobliskiego ognia, możesz podpalić wiszącą sieć i zebrać materiały ze skrzynki – przydadzą się do ulepszenia broni i czekana. Zejdź na dół po schodach, jeśli skręcisz w prawo, na niewielkim wzniesieniu znajdziesz geoskrzynkę (4). Bądź gotów na walkę z wilkami w każdej chwili. Te zwierzęta atakują dwójkami, a na każdego potrzeba dwa celne strzały. By uniknąć zranienia, odskocz, naciskając Shift, ale jeśli któryś z nich cię powali, przygotuj się na QTE (A i D na zmianę, a następnie F). Jeszcze dalej w prawo, pod mostem, znajduje się relikt (2) - Kobieca Maska Nou - a tuż przy jego końcu przy skałach – dokument (3). Tuż obok znajduje się wejście do grobowca.

Samolot na Bagnach (Pobrany Grobowiec – dostępny w formie DLC): Przejdź przez tunel. Strzel w latarnię, by podpalić przeszkodę i następnie dojdź do wraku samolotu. Na lewo od niego dostrzeżesz białe szmaty. Podpal je, strzelając w latarnię. Wskocz na skrzydło, które właśnie opadło i dalej prosto. Podnieś jeden z lampionów i wyceluj rzut tak, by trafić w pobliskie białe szmaty wokół drzewa. Biegnij w lewo, zeskocz i następnie wskocz do góry na podwyższenie na wprost od ciebie. Spójrz do góry, nad tobą wiszą kości oraz latarnia. Strzel do niej, by podpalić kości. Następnie wskocz na skrzynie, a z nich na drewnianą belkę, która dzięki ciężarowi Lary nieco opadnie. Podpalone kości zapalą kolejne białe szmaty. Zanim skierujesz się w stronę samolotu, wejdź do jaskini. Po chwili zobaczysz zakręt w lewo. Zapamiętaj to miejsce. W tej chwili nie masz granatnika, dzięki któremu można zniszczyć przeszkodę. Gdy go później zdobędziesz, wróć tutaj – czeka na ciebie masa skrzyń z surowcami i PD. Wróć w okolicę skrzyń i belki i skieruj się w stronę skrzydła samolotu. Dostań się na kadłub i wypatrz z niego kolejną latarnię do zestrzelenia – jest nad drewnianą pionową deską z wiszącym trupem. Zejdź na dół do podstawy deski i popchnij ją. Wskocz na kadłub samolotu – musisz podpalić zalegające skrzynie. Pobiegnij po jeden z lampionów i wyceluj tak, by wpadł przez dziurę w kadłubie. Wejdź na kadłub samolotu i doskocz do miejsca, gdzie były przed chwilą skrzynie. Wespnij się wyżej, aż dotrzesz na szczyt wysoko położonej świątyni – znajdziesz tam upragniony skarb. By wrócić, złap się liny i zjedź na dół. Wyjdź z jaskini.

Jeśli pójdziesz dalej na północ, pod mostem znajdziesz kolejną czaszkę (6). Zbierz skrzynkę leżącą w pobliżu pod skałami i przeskocz na belkę nad mostem i dalej na platformę, by znaleźćmapę skarbów. Zjedź po linie. Przejdź przez most na środku mapy i przygotuj się na walkę z wilkami. Tuż za mostem rozejrzyj się za kolejną czaszką (7), pod mostem znajdziesz jeszcze jedną czaszkę (8). Jeśli pójdziesz na zachód, na skałach na górze znajdziesz geoskrzynkę (5), a tuż przy granicy mapy na zachodzie – dokument (4) i czaszkę (9). Warto zapalić pochodnię i iść z nią na północ, do reliktu (3) – Maska Nou Oni – który znajdziesz w niewielkiej jaskini. Idź dalej ścieżką, by spotkać się z dr Whitmanem przed bramą świątyni. Tam znajdziesz trzeci obóz. Jeśli zbierałeś skrzynki po drodze, z pewnością masz już dość materiałów, by ulepszyć czekan. Jeśli nie, czeka cię bieganie po lesie w poszukiwaniu skrzynek z surowcami. Bądź zawsze gotów na kolejny atak wilków. Kiedy zbierzesz 50 sztuk surowców, wróć do ogniska przy świątyni i ulepsz czekan. Powinieneś mieć już też drugi punkt umiejętności do wykorzystania.

W pobliżu ogniska przy świątyni znajdziesz metalową skrzynię – po ulepszeniu czekana możesz ją wyważyć. Możesz też wrócić do poprzedniego obozowiska i zebrać kolejne surowce z metalowej skrzyni znajdującej się obok, zanim pomożesz Whitmanowi otworzyć przejście.

Po wejściu na schody do świątyni idź w lewo, by na końcu znaleźć kolejny dokument (5), natomiast z drugiej strony – ostatnią czaszkę (10) do wyzwania Łowca Duchów. Wróć do kołowrotu i otwórz bramę (wciskając szybko E).


Górska Świątynia

Idź za Whitmanem. Po cutscence skryj się za murkiem i poczekaj aż wrogowie przejdą dalej. Podejdź do kolejnego murku, a potem do ściany z lewej. Poczekaj, aż przeciwnik z latarką się oddali, skręć w lewo i schroń się pod drewnianym zadaszeniem z prawej strony ścieżki. Poczekaj aż wrogowie się oddalą i idź dalej, na schody, idź w prawo i schroń się pod kolejnym drewnianym zadaszeniem z prawej strony ścieżki. Przygotuj się na QTE (w odpowiednim momencie F, znów F, na przemian szybko A i D, szybko E i na końcu LPM. Kieruj się ścieżką na wschód – droga jest tylko jedna, więc nie sposób się zgubić. Po cutscence będziesz musiał zabić dwóch przeciwników, ale nie będzie to trudne ze slow-mo. Pozbieraj amunicję i przeszukaj ciała, po czym skręć w lewo i wyważ drzwi budynku. Wejdź do środka i kopnij trzy razy (F) deski, by wydostać się z drugiej strony. Kieruj się w prawo i zbieraj po drodze amunicję. Zabij przeciwnika z latarką za pomocą łuku – celuj w głowę, by mieć pewność, że zginie od razu. Wyjdź na górę i idź w prawo. Przeskocz na drugą stronę i skryj się za skrzynkami. Strzelaj do przeciwników z łuku, by nie robić hałasu. Gdy zabijesz dwóch, po drabince zacznie schodzić trzeci – zestrzel go, zanim dotrze na dół. Przeszukaj zabitych i wyjdź na górę po drabince.

Przy drabince skręć w lewo i wejdź do strumienia. Przeciśnij się przez szczelinę, a znajdziesz mapę skarbów. Wróć do drabinki i tym razem idź w prawo, wespnij się po bielonych deskach - w budynku na górze znajdziesz geoskrzynkę (1) oraz latarnię (1) do rozbicia – rozpoczyna sięwyzwanie Piromania (do zaliczenia wyzwania potrzeba pięciu latarni, jednak w grze znajdziesz ich sześć). Gdy dotrzesz do obozu Górska Świątynia, odblokujesz system szybkiej podróży.

Wejdź do strumienia – po drugiej stronie zobaczysz niewielką jaskinię, będzie w niej dokument (1). Wróć do obozu – tuż nad nim na budynku dostrzeżesz latarnię (2). Wyjdź po schodach na górę. W pobliżu jest kilku przeciwników – wciśnij Q i rozejrzyj się dookoła, po czym po kolei strzelaj do nich z łuku. Obejdź budynek z lewej, by zniszczyć latarnię (3). W budynku, przed którym stali, znajdziesz na górze metalową skrzynię. Przeszukaj ciała zabitych. Wyjdź kawałek po schodach i zeskocz na półkę skalną, by zgarnąć leżącą tam geoskrzynkę (2). Jeśli znalazłeś mapę, ze zlokalizowaniem nie powinno być z tym problemu.

Na samej górze schodów wespnij się po deskach i wejdź do niewielkiego pomieszczenia. Strzel w wiszącą nad przeszkodami latarnię (4), by odblokować przejście. Idź naprzód. Tym razem możesz wykończyć przeciwnika, dusząc go – naciśnij F, a potem szybko wciskaj E, gdy podkradniesz się do niego od tyłu. Powtórz to samo na przeciwniku stojącym z lewej. Zanim wyskoczysz na górę, zdejmij z łuku kolejnych opryszków. Rozpraw się ze wszystkimi wrogami, po czym ruszaj jedyną słuszną ścieżką. Zjedź po linie. Przy ścieżce, gdzie wylądowałeś, z prawej strony znajdziesz dokument (2). Cofnij się trochę i spójrz na zachód, by zlokalizować latarnię (5). Wyjdź po bielonych deskach i dotrzyj do budynku, by zlokalizować relikt (1) – Złożony Zielony Wachlarz. Zejdź po schodach przy budynku i zbierz kolejny relikt (2) – Wachlarz Wojenny Gunbai. Wróć na górę. Jeśli pójdziesz w prawo po schodach na górę i zeskoczysz na dół do niewielkiej wiaty, znajdziesz tam jeszcze jedną latarnię (6), którą możesz zestrzelić. Idź naprzód aż do szczeliny w skale i wyjdź na górę. Wróć do miejsca, gdzie wylądowałeś po zjeździe na linie i idź schodami na południowy wschód, po czym wespnij się na górę.






II. WIOSKA W GÓRACH







Wioska w Górach

Po scence naciśnij Q, by zobaczyć ślady wilków. W budynku naprzeciwko obozu Płaskowyż znajdziesz posąg (1) – odpal pochodnię od pobliskiej latarni i zapal go, by rozpocząćwyzwanie Oświecenie. Wbiegnij na dach budynku obok – znajdziesz tam geoskrzynkę (1). Póki co, nie dostaniesz się do obszaru na wschodzie, oznaczonego jaśniejszym kolorem, wrócisz tam później, gdy zdobędziesz linę. Skacz dalej po dachach, na ładunek owinięty liną i do dużego budynku tak, by znaleźć się na balkonie. Idź w kierunku schodów i skręć pod nimi w prawo – w rogu pomieszczenia znajdziesz dokument (1). Zejdź na sam dół i zlokalizuj relikt (1) – Srebrną Buteleczkę. Reliktu obok nie znajdziesz bez możliwości wyważania drzwi, więc na razie się nim nie przejmuj. Wyjdź po schodach na samą górę i z końca balkonu wyskocz na belki. Wyskocz na dach i zbierz jaja z gniazda (1) – rozpoczyna sięwyzwanie Podbieranie Jaj. Tuż obok na półce skalnej znajdziesz geoskrzynkę (2). Zeskocz na dół lub zjedź po linie i idź do wraku samolotu. Przebiegnij na drugą stronę i wyjdź na skały. Teraz wróć po wraku i skocz ku deskom. Wspinaj się dalej aż dotrzesz do jaskini. Wejdź do środka – znajdziesz tam to, czego szukasz. W drodze powrotnej przygotuj się na QTE (na przemian A i D, F, szybko E, znów F i F).

Wyjdź na zewnątrz i zjedź po linie, po czym wróć do Rotha. Zdobędziesz ulepszony czekan, który pozwoli ci na wspinanie się po ścianach – możesz je dostrzec po wciśnięciu Q. Przy ścianie podskocz i naciśnij raz E, by rozpocząć wspinaczkę. Jeśli przeskakujesz z czekanem, musisz ponownie nacisnąć E, by się wbić. Kiedy dotrzesz na górę, tuż przed wejściem do oznaczonego strzałkami grobowca znajdziesz w strumieniu geoskrzynkę (3).

Grobowiec Niegodnych (A): Przejdź przez długi korytarz aż do pomieszczenia za małym wodospadem. Przeskocz na kraty, gdzie wiszą trupy w kokonach i szybko ruszaj na drugą stronę, zanim ta swoista winda zjedzie na dół. Zapal pochodnię i wróć na kraty. Podpal wszystkie kokony. Teraz wróć, skąd przyszedłeś i zepchnij klatkę w dół (F). Wracaj na kraty i skocz na skały z lewej. Wyjdź na górę i otwórz skrzynię – znajdziesz w niej mapę reliktów w Górskiej Wiosce.

Po wyjściu z grobowca skręć w prawo i wyjdź po skałach na górę. Zabij opryszków – gdy przestaną gadać, zabij tego z lewej, który stoi, potem jego kucającego towarzysza, na końcu zajmij się tym z prawej. W chatce z lewej znajdziesz na ziemi geoskrzynkę (4). Po wspięciu się na poddasze znajdziesz relikt (2) – Yagen – a na samym dachu drugie gniazdo z jajami (2). W chatce naprzeciwko znajdziesz dokument (2), a na jej dachu – geoskrzynkę (5). Z dachu skocz na platformę z lewej i odpal pochodnię, po czym obróć się na zachód i przeskocz po skałach doposągu (2). Wróć do latarni, od której zapaliłeś pochodnię i skocz na skały z lewej, by wspinać się dalej. Przebiegnij po moście, wbij się czekanem w skałę i wyjdź na górę. Zjedź po linie i rozpraw się z opryszkami. Przejdź przez szczelinę w skale.


Podejście do Bazy

Tuż przy obozie Zawalony Tunel znajdziesz relikt (1) – Brązowa Chińska Moneta. Tuż przy samochodzie znajdzieszgeoskrzynkę (1). Ruszaj naprzód – pierwszego opryszka możesz zajść od tyłu i udusić. Ustrzel przeciwnika z prawej, tego z lewej ustrzel lub uduś, na końcu zajmij się tym, który spawa. Uważaj na reflektor i wejdź do budynku. Podkradnij się i uduś spawacza. Wyjdź po schodach na górę. Z lewej strony znajdziesz skrzynkę z reliktem (2) – Miedziana Japońska Moneta. Dalej czeka cię walka z kolejnymi wrogami, ale poradzisz sobie bez problemu. Przeskocz przez pomost i obejdź budynek dookoła, by znaleźć geoskrzynkę (2). Wróć i wyjdź na górę, po czym zjedź po linie.


Baza w Górach

Gdy wyjdziesz z wody, na stoliku przed sobą znajdzieszdokument (1). Wyjdź na górę i zajmij się zaworem. Przejdź przez szczelinę i rozpraw się z wrogami. Możesz spowodować, że zginą od wybuchu beczki, nawet jeśli strzelisz do niej z łuku, albo możesz zająć się nimi w tradycyjny sposób. Gdy oczyścisz przejście, rozejrzyj się po pomieszczeniach wokół. Zapal pochodnię i idź do pomieszczenia po lewej stronie od miejsca, gdzie stali bandyci, by spalić wiszący na ścianie transparent (1)– rozpoczyna się wyzwanie Niewierząca. Wyjdź na górę, ale uważaj – wybiegnie kolejny wróg. Na końcu korytarza przejdź przez niewielkie okienko na górze. Gdy zeskoczysz, obejrzyj się za siebie. Podnieś jedną z lamp i rzuć w transparent (2) na ścianie. Przejdź przez otwór nad pancerną szybą i odkręć zawór z prawej. Wróć do poprzedniego pomieszczenia i przerzuć zapaloną lampę przez okienko. W pomieszczeniu, gdzie była pancerna szyba, z prawej strony jest transparent (3). Idź naprzód – naprzeciwko wejścia znajdziesz dokument (2), z prawej strony pomieszczenia – geoskrzynkę (1). Idź dalej i ciesz się nowo zdobytą bronią maszynową, radośnie zabijając przeciwników. Przeszukaj ciała i skręć w lewo – rozpraw się z kolejnym wrogiem i odpal pochodnię. Teraz możesz wrócić do poprzedniego pomieszczenia, skręcić w lewo i przejść przez drzwi – znajdziesz tam czwarty transparent (4) na ścianie. Wróć też do tego oznaczonego numerem 3. Gdy znów będziesz w miejscu, gdzie wrogowie cię oślepili, po prawej stronie znajdziesz geoskrzynkę (2). Możesz też wspiąć się na górę, by odpocząć przy obozie Sala Map. Wróć do pomieszczenia, gdzie odpaliłeś pochodnię, wyważ drzwi – po prawej znajdziesz piąty transparent (5). Zanim opuścisz zniszczony terminal, obróć się i zgarnij ostatni dokument (3). Przejdź przez szczelinę – oznaczoną kredą i przedostań się do końca, wyważ kopnięciami przejście.


Okolice Bazy

Zejdź na most i przygotuj się na QTE (na przemian A i D, na końcu F). Za samochodem znajdziesz geoskrzynkę (1). Przygotuj się na długą walkę z przeciwnikami – warto strzelić w beczki, by pozbyć się ich z piętrowego budynku. Gdy rozprawisz się z pierwszą falą, wyjdź na budynek wysunięty najdalej na południe, by zgarnąć relikt (1) – Japońskie Nieśmiertelniki. Wejdź na pierwsze piętro budynku na północy – znajdziesz tamdokument (1). Idź w lewo i rozpraw się z kolejnymi wrogami. Gdy zejdziesz na dół, przygotuj się do walki z wrogiem z tarczą – nie jest trudny do pokonania, wystarczy wciskać Shift, gdy atakuje i od razu strzelać, zanim zdąży się zasłonić. Po rozprawieniu się z nim i przeszukaniu otrzymasz pierwszą część broni – łuk. Gdy pokonasz uzbrojonego, od razu przygotuj się na zastrzelenie piromanty przy wejściu.

Wyjdź na górę po schodach i skręć w lewo – na końcu wyważ drzwi – znajdziesz za nimi relikt (2)– Odznakę Strzelca Wyborowego. Wróć i wyjdź na górę na zewnątrz. Tuż przy obozowisku Wieża Radiowa znajdziesz dokument (2). Skorzystaj z liny przy ognisku by zjechać na dach budynku i zgarnąć mapę skarbów. Wróć do ogniska i idź ku drugiej linie, przejdź po niej do wieży. Puść linę i znajdź drabinę, by zacząć wspinaczkę.

Na górze wciśnij D lub A, by przekręcić pokrętłem, a gdy złapiesz sygnał, wciśnij E i znów kręć, by wyciszyć szum. Gdy będzie gotowe, wciśnij E. Po scence zjedź na dół na linie. Idź do pobliskiego pomieszczenia i zabierz krzesiwo. Podejdź do zaworu przy zbiornikach i odkręć go (E). Podpal kałużę.

Gdy zaczniesz zjeżdżać w dół, steruj tak, by omijać przeszkody. Na końcu wciśnij E, by złapać się krawędzi i biegnij w prawo, by uniknąć bolesnej śmierci.


Wioska na Ścianie Klifu

Czeka cię bieg, ale nie jest trudny – nie wolno się tylko zatrzymywać. Po scence rozpraw się z przeciwnikiem z tarczą. W pomieszczeniu z lewej wyjdź na podwyższenie i skocz na wyższe piętro, gdzie znajdziesz metalową skrzynię z surowcami. Biegnij po schodach, przeskocz przez przepaść – kolejny obóz przed Tobą. Idź po kamiennych schodach na górę i przygotuj się na strzelaninę z dość niewygodnej pozycji. Gdy się uwolnisz, znajdziesz linę. Trzymając PPM, wciśnij ŚPM, by strzelić w podporę domku, skąd strzelają wrogowie, i go zniszczyć.

Gdy rozprawisz się z wrogami, zniszcz podporę drugiego budynku, po czym przyciągnij do siebie obwiązany liną ładunek znajdujący się z prawej strony. Wskocz na niego i idź w lewo. Możesz wskoczyć do drugiego uszkodzonego budynku i zebrać surowce. Dalej idź ścieżką w prawo, stań przy słupku i wystrzel strzałę z liną, by utworzyć pomost, przejdź na drugą stronę, skręć w prawo, zniszcz drzwi i ruszaj śmiało przed siebie.


Wioska w Górach

Możesz odpocząć przy obozie Widok na Wioskę. Zejdź schodami na dół i utwórz pomost z liny. Gdy zjedziesz na dół, wejdź przez dziurę do domku. Gdy pozbędziesz się wrogów, zbierz skrzynki, by znaleźć drugą część łuku. W środku domku znajdziesz też relikt (3) – Fiolkę z Ziołowym Lekarstwem. Wyjdź na górę po schodach, by zapalić kolejny posąg (3). Zjedź po linie w dół i zapal kolejny posąg (4) z lewej, który mijałeś po drodze. Wróć na dół – pod schodami znajdziesz geoskrzynkę (6). Idź po schodach na górę i utwórz most. Przejdź na drugą stronę i zabij dwóch przeciwników. We wnęce z lewej znajdziesz kolejny posąg (5). Wróć i zrób sobie pomost. Przejdź na drugą stronę – znajdziesz wejście do grobowca.

Sala Przejścia (Grobowiec B): Tradycyjnie na początku jest długi korytarz. Zbierz skrzynkę po drodze – powinna być w niej część broni maszynowej. Wyjdź na górę po deskach i pobiegnij do budynku. Skręć w lewo i zablokuj porywisty wiatr, podbiegnij do mechanizmu na środku i przekręć korbą. Gdy otworzy się dolny panel wskocz na platformę, następnie poczekaj, aż cię wywieje na górę i skocz ku krawędzi. Przesuwaj się w lewo, skocz na balkon i idź po skarb: część do krótkiej broni i mapę.

Po wyjściu z grobowca skręć w lewo i utwórz pomost do posągu (6). Opuść się na dół i obejdź skały, by znaleźć gniazdo (3). Wróć i przejdź przez powalone drzewo – pod zadaszeniem znajdziesz relikt (4) – Stara Fotografia. Utwórz pomost do najbliższej wysepki, gdzie znajdzieszgeoskrzynkę (7). Skocz ku sąsiedniej skale na południe od miejsca, gdzie stoisz, obejdź ją i zapalposąg (7). Utwórz pomost od słupka posągu, przejedź po linie i skocz na półkę skalną z prawej. Zgarnij jaja z gniazda (4) i wróć. Obejdź skałę i wyjdź do góry, by zdobyć dokument (3). Wróć do posągu 6 i kieruj się na wschód. Po zjeździe na linie zgarnij dokument (4). Wróć na wysepkę z dokumentem (3) i utwórz pomost do miejsca, z którego widać niebieski dym.


Przełęcz

Nie ma tu nic bardziej skomplikowanego niż podążanie naprzód – aż do mostu.


Klasztor przy Rozpadlinie

Po scence rozbujaj się na linie i wciskaj szybko E, by opaść na ziemię. Potem wydostań się na zewnątrz. Gdy zdobędziesz strzelbę, będziesz mógł niszczyć drewniane przeszkody. Przeskocz na drugą stronę i idź aż do pomieszczenia z okienkiem. Rozpraw się z przeciwnikami – najprościej to zrobić za pomocą czekana – wystarczy naciskać F. Trzy trafienia i po wrogu.

Rozbujaj dzwon za pomocą strzały z liną, by zniszczyć bramę. Idź naprzód aż do obozu. Zniszcz przeszkodę i wyjdź na zewnątrz. Poruszaj się wzdłuż ściany i wespnij się do budynku. Czeka cię walka. Po zabiciu dwóch pierwszych wrogów wyjdą dwaj następni: uważaj na tego z karabinem – zabij go, zanim zajmiesz się przeciwnikiem z tarczą. Idź na górę – wyskoczy kolejny wróg.

Przekręć pierwszy kołowrót i rozbujaj ciężar na linie, by zniszczyć pierwszą kolumnę. Zablokuj otwory i otwórz te z drugiej strony, po czym zniszcz drugą kolumnę. Wybiegną na ciebie wrogowie – kiedy zobaczysz opancerzonego przeciwnika, najprościej będzie go potraktować strzelbą. Jeśli go przeszukasz, znajdziesz część łuku. Ponownie otwórz pierwsze klapy i rozbujaj ciężar.

Biegnij przed siebie lewą stroną. Po króciutkiej scence biegnij dalej i skocz na most. Zaczniesz się zsuwać – niszcz przeszkody strzelając do nich.


Wioska w Górach

Za obozem skręć w lewo i zapal posąg (8). Wróć i stwórz most z liny, przejdź na drugą stronę i zbierz z końca klifugeoskrzynkę (8). Z tego miejsca możesz spokojnie zdjąć przeciwników na dole. Skocz na belkę i przejdź do posągu (9). Zejdź na dół i wejdź do strumienia, by zgarnąć geoskrzynkę (9). Idź tam, gdzie zabiłeś bandytów. Zrób pomost i zjedź – po prawej przed wejściem do budynku znajdziesz geoskrzynkę (10).

Wbiegnij na dzwon w domku i wskocz na górę – znajdziesz tamdokument (5). Wróć na dół i rozwal drugie przejście. Przeskocz na drugą stronę i dalej, przez most, do obozowiska, przy którym znajdziesz dokument (6). Teraz możesz pozbierać pozostałe skarby. Wyjdź na górę do wcześniej niedostępnego obszaru, by zdobyć ostatnie jaja z gniazda (5)posąg (10)geoskrzynkę (11) (by ją dostać, wyjdź na górę po schodach przy posągu) irelikt (5) – Nieśmiertelniki Piechoty Morskiej USA, znajdujące się w domku. Zejdź na dół i po kadłubie samolotu dostań się na półkę skalną, gdzie znajdziesz geoskrzynkę (12). Wróć do posągu (1) i wejdź do strumienia z prawej – pod wodospadem znajdziesz geoskrzynkę (13). Znów wróć do posągu (1) i idź naprzód – teraz możesz otworzyć drzwi, za którymi jest ukrytyrelikt (6) – Suszony Korzeń Gobo.

Przejdź przez duży budynek za posągiem (tak jak przy pierwszej wizycie w wiosce w górach) i wyjdź na górę po wraku samolotu i skałach. Wspinaj się na górę tak jak za pierwszym razem, aż do skrótu przy posągu (4). Z miejsca, gdzie stoi posąg, wskocz na dach budynku i stamtąd skocz na linę. Przepraw się na drugą stronę – dalej odnalezienie trasy do budynku, w którym leżał relikt (3), powinno być proste. Zniszcz przeszkodę i zabierz dokument (7). Teraz możesz wrócić do punktu wyjścia. Znów wyjdź na górę po wraku i zeskocz na daszek budynku, gdzie znajdzieszgeoskrzynkę (14). Zeskocz na dół – tuż obok znajdziesz ostatnią geoskrzynkę (15). Gratulacje – żadna z następnych lokacji nie będzie tak skomplikowana, jeśli chodzi o znajdźki.

Wróć do obozu i do budynku, w którym znajdował się dokument (5) i po wejściu do środka idź na wprost. Przeskocz przez przepaść, zjedź po linie i przygotuj się na wciśnięcie E i walkę z wrogami. Pamiętaj, by ich przeszukać – możesz znaleźć fragmenty broni. Podpal zbiornik, rzucając w niego lampą. Zejdź ścieżką z lewej i rozpraw się z wrogami wedle uznania – możesz zestrzelić na nich wiszącą lampę.


Zejście z Góry

Zejdź do strumienia i przygotuj się na zjazd – musisz po prostu omijać przeszkody i w odpowiednich momentach strzelać, co ze slow-mo będzie proste. Potem zostaje tylko QTE (E, potem Shift) i lot z omijaniem drzew.






III. MIASTO UBOGICH






Miasto Ubogich

Gdy zjedziesz na dół, znajdziesz się w obskurnej wiosce. Wejdź do budynku na wprost do wody i przejdź przez zalany korytarz, ale nie wychodź na zewnątrz – łatwo będzie się tam kryć przed ostrzałem. Pozbądź się wrogów, po czym kieruj się w prawo. Idź jedyną dostępną ścieżką – gdy przeskoczysz przez przepaść, zabij trzech kolejnych wrogów. Otwórz klapę helikoptera strzałą z liną. W środku znajdziesz zapalniczkę. Po scence przygotuj się na sporo strzelania – na szczęście wszędzie jest pełno wybuchających beczek, dzięki czemu możesz pozbywać się kilku wrogów naraz. Po pokonaniu grupy możesz odpocząć przyobozie Wzgórze z Helikopterem.

Zejdź na dół po schodach i zbierz skrzynkę pod nimi – może być w niej fragment broni. Tuż po zejściu ze schodów znajdziesz krzyż (1) – strzel, by go podpalić, a następnie powal strzałą z liną, by rozpocząć wyzwanie Detronizację. By je zaliczyć wystarczy zniszczyć pięć krzyży, choć na mapce jest ich aż osiem. Zniszcz deski pod budynkiem, z którego wybiegali wrogowie, by zdobyć relikt (1) – Ozdobne Inro. Możesz iść dalej na wschód i zabić następnych przeciwników. W budynku oznaczonym na mapie ciemniejszym kolorem znajdziesz na górze relikt (2) – Metalowe Inro, a jeszcze wyżej – dokument (1). Zejdź na dół, zniszcz deski za pomocą strzelby i zabierz geoskrzynkę (1). Idź na południe i zlokalizuj geoskrzynkę (2) – jest w budynku za kolejnymi deskami. Wyjdź nieco wyżej i zniszcz deski blokujące przejście, by zabrać relikt (3) – Nefrytowy Koń. Z dachu tego budynku łatwo dostrzec kolejny krzyż (2).

Idź na południe do grobowca. Po drodze zniszcz kolejny krzyż (3). Gdy wejdziesz do budynku oznaczonego białymi znakami, uwolnij się z pułapki i rozpraw z kolejną grupą przeciwników. Przeszukaj zabitych i zniszcz przejście na północny-zachód od wejścia do grobowca, by zgarnąćrelikt (4) – Nefrytowy Bawół. Idź do grobowca i otwórz przejście strzałą z liną – tuż po zeskoczeniu w dół znajdziesz geoskrzynkę (3).

Studnia Łez (Grobowiec A): Po przejściu długiego korytarza (pamiętaj o zbieraniu skrzynek, by zdobyć część broni) znajdziesz się przy obozowisku. Podnoś leżące dookoła kanistry i wrzuć je na wiszące na środku kraty. Gdy krata się obniży, wejdź na nią i wyrzuć je znów na zewnątrz. Biegnij na górę, skocz na nią i skocz w lewo, zanim znów opadnie. Na końcu korytarza znajdziesz mapęMiasta Ubogich, z którą powinieneś bez kłopotu znaleźć wszystkie dokumenty, relikty i geoskrzynki. Do tej pory powinieneś mieć już rozwinięty instynkt przetrwania, który znacząco ułatwi poszukiwanie skarbów.

Udaj się na środek po ostatnie znajdźki. Dokument (2) znajdziesz na samym dole budynku,dokument (3) nieco wyżej, geoskrzynkę (4) – w niewielkim pomieszczeniu zabitym deskami. Wyjdź na dach budynku, w którym leżały dokumenty i idź na północny-zachód, by zestrzelić krzyż (4). Pod tym samym budynkiem znajdziesz geoskrzynkę (5). Jeśli chcesz, możesz wspiąć się na górę, by zniszczyć alarm (1) – w ten sposób rozpoczniesz wyzwanie Wielka Cisza. By je zaliczyć wystarczy zniszczyć cztery alarmy, choć w lokacji jest ich pięć.

Gdy skończysz przeszukiwanie, udaj się do celu misji na południu mapy. Czeka cię krótka przeprawa z kolejną falą wrogów. Gdy zabijesz wszystkich, podejdź do bramy i podpal z łuku materiał (przycisk „1”, by wybrać zapalające strzały). Podnieś bramę kołowrotem. Po prawej znajdziesz obóz. Jeśli zamiast ześliznąć się po błocie skierujesz się na balkony z lewej, możesz zniszczyć deski i zgarnąćdokument (4). Przepraw się przez jezioro błota, wyjdź po schodach i dostań na drugą stronę, by porozmawiać z Grimem. Idź w lewo i skocz na drabinę. Po scence rozpraw się z hordą przeciwników - najprościej z karabinu maszynowego. Zeskocz z platformy, na której jesteś i zbierz geoskrzynkę (6) tuż przy schodach na górę. Wejdź z powrotem i skorzystaj z liny.

Zniszcz alarm (2), którego używali przeciwnicy, po czym zejdź na dół, idź na wschód i zniszcz przeszkodę blokującą dziurę w siatce. Idź po geoskrzynkę (7) znajdującą się na kamieniu przy pomoście. W pobliskim budynku znajdziesz relikt (5) – Inro Dowódcy. Omiń ten budynek z lewej i idź po schodach na górę. Zniszcz deski i zabierz geoskrzynkę (8). Prawdopodobnie będziesz musiał zabić kilku wrogów. Cofnij się na moście i po oznaczonych na biało deskach wespnij się wyżej, by zlokalizować krzyż (5). Znów kieruj się na północ i wspinaj się do góry – znajdziesz tamalarm (3). Idź dalej i zjedź po linie na dół. Zabij wrogów i cofnij się nieco, po czym skieruj się na północ do wąskiego przejścia, zniszcz deski i zgarnij relikt (6) – Inro Skryby. Obejdź konstrukcję z drugiej strony i zabierz geoskrzynkę (9). Przeskocz za obracające się ramiona wiatraka i zabij pozostałych. Skręć w lewo i wyjdź wyżej, po czym znów w lewo – dostrzeżesz alarm (4), który możesz zniszczyć. Stąd też możesz zestrzelić krzyż (6). Wyjdź na górę – stąd możesz zniszczyć kolejny krzyż (7). Zgarnij geoskrzynkę (10).

Wróć na dół – tam, gdzie pokonałeś ostatnich wrogów – i tym razem idź na południe. Zeskocz na niższy poziom, po czym podejdź na zachód kilka kroków, zejdź po schodach i zgarnij dokument (5) znajdujący się pod zadaszeniem. Kilka kroków dalej znajdziesz geoskrzynkę (11). Na końcu zniszcz alarm (5). Cofnij się nieco i idź na południe, zniszcz przeszkodę strzelbą i zgarnijgeoskrzynkę (12). Wróć i skręć w lewo, zeskocz na dół i zabierz geoskrzynkę (13). Wyjdź na górę i idź na wprost do grobowca. Po drodze zobaczysz obóz Wiatrak oraz spójrz wyżej - możesz zestrzelić krzyż (8). Gdy wejdziesz w korytarz, skręć w lewo do wnęki po geoskrzynkę (14).

Komnata Sądu (Grobowiec B): Zjedź w dół i złap się krawędzi (E), po czym przesuwaj się w prawo i wyjdź na górę. Teraz już prosto aż do grobowca. Weź kanister leżący na ziemi i rzuć go na deski obok posągu drugiego po lewej stronie. Rozbujaj ciężar z prawej i zniszcz deski, by strącić jeszcze jeden kanister. Dorzuć go do pozostałych. Gdy wszystkie spadną, umieść je na końcu platformy, z której możesz wziąć rozbieg ku ścianie do wspinaczki. Wyjdź na górę i zgarnij część broni i mapę geoskrzynek.

Po wyjściu z grobowca skręć w prawo, przed kotłami skręć w lewo na schody i zgarnij relikt (7) – Nefrytowe Naczynie. Wróć, miń kotły i udaj się w lewo na górę po geoskrzynkę (15). Wróć na górę, w pobliże miejsca, gdzie zawracają skrzynki z ładunkami. Wskocz na jedną z nich i pojedź do Grima. Rozpraw się z przeciwnikami i przejdź po linie na drugą stronę. Wyjdź na górę i po linie dostań się na skały – przygotuj się na wbicie czekana. Na górze pod zadaszeniem znajdziesz ostatni obóz.

Przebiegnij po moście i wespnij się przez okno do pomieszczenia. Wyjdź na górę i idź naprzód - tutaj droga jest tylko jedna. Słuchaj poleceń Rotha, gdy będziesz przesuwać się po krawędzi mostu. Kiedy spadniesz, złap się belek (E), wyjdź na górę i ruszaj przed siebie. Przeskocz na dach, skręć w prawo i skocz na drugi dach. Biegnij do przodu i nie zatrzymuj się. Na końcu wbij się czekanem w skałę i wejdź do jaskini.


Wejście do Jaskini

Idź w jedynym słusznym kierunku.


Jaskinie Geotermiczne

Idź aż zobaczysz ulatniający się gaz. Strzel, by odblokować sobie przejście. Idź do obozowiska – w pobliżu znajdziesz dokument (1). Idź dalej – zobaczysz scenkę. Strzel, by przepłoszyć napastników. Zejdź na dół i odblokuj nowe przejście, odkręcając zawór i w niego strzelając. Wypatruj zwisających kokonów – jeden z takich worków (1) znajdziesz po zejściu na dół i skręceniu w lewo. Podpal go, a aktywujesz wyzwanie Podpalaczka. Jeśli pójdziesz dalej w lewo i przejdziesz przez chmurę gazu, zaatakuje cię szaleniec. Zabij go i wyjdź na górę pogeoskrzynkę (1). Zejdź na dół i włącz instynkt przetrwania, by dostrzec wiszący w korytarzu worek (2). Zawróć odrobinę i ze skał na środku zgarnij relikt (1) – Wachlarz pogrzebowy. Wróć i idź dalej wzdłuż lewej ściany – w korytarzu na ziemi znajdzieszgeoskrzynkę (2). Idąc dalej korytarzem natkniesz się na trzeci worek (3). Dotrzyj do bramy, odkręć znajdujący się przy niej zawór i strzel z łuku w gaz, by odblokować drogę.

Kiedy przejdziesz dalej, skryj się za przeszkodami po prawej i poczekaj na dobry moment, by wyeliminować przeciwników. Poczekaj, aż jeden z wrogów odejdzie, po czym wyeliminuj ich po cichu. Na ziemi w swojej kryjówce znajdziesz geoskrzynkę (3). Nieco dalej napotkasz dwóch przeciwników – poczekaj, aż jeden odejdzie naprawić usterkę, ustrzel tego, który został, po czym wyeliminuj drugiego. Przy pierwszym z nich znajdziesz dokument (2).

Wyjdź po schodkach na górę do obozu Katakumby – tuż przy nim znajdziesz relikt (2) – Wachlarz Ślubny. Zejdź nieco na dół i odkręć gaz, po czym strzel w niego zapaloną strzałą. Zanim zejdziesz do końca, wespnij się po deskach na górę po mapę skarbów. Po zrzuconej skrzyni idź na górę. Pozbądź się przeciwników, pozostając na platformie. Zanim zeskoczysz, obróć się w tył i zestrzel worek (4). Zejdź na dół i zgarnij geoskrzynkę (4). Na końcu korytarza znajdziesz kolejny worek (5) – gdy go ustrzelisz, wdrap się po ścianie z lewej.

Zlikwiduj po cichu przeciwnika, który stoi na drodze i rozejrzyj się za workiem (6). Wybierz zapalone strzały i przez szczelinę, przez którą patrzył wróg, strzel w gaz, by zabić wszystkich zgromadzonych na dole. U stóp ołtarza znajdziesz dokument (3), a za nim – relikt (3) – Jedwabny Wachlarz z Napisem. Wyjdź na górę po schodkach – po lewej znajdziesz ostatniągeoskrzynkę (5). Szarpnij za ramię owiązane liną, odkręć gaz i strzel, by spowodować wybuch. Ruszaj nowo otwartym przejściem i nie zatrzymuj się. Wyjdź na górę i zabij czterech przeciwników.

Wyjdź po schodkach i odkręć gaz, po czym go podpal. Wyjdź na górę i po wiszącej platformie dostań się na wrak samolotu. Strzel w najbliższy ulatniający się gaz i zaraz potem w drugi – jeśli dobrze wymierzysz czas, pocisk rozbije przeszkodę. Po scence obejdź wrak dookoła i przeskocz na platformę. Odkręć oba zawory i ustaw się za przeszkodą tak, by strzelić w oba strumienie gazu naraz. Kieruj się ku wiszącym klatkom i przeskocz po nich do wyjścia. Biegnij naprzód i na końcu wyważ drzwi.


Twierdza Solarii

Biegnij naprzód i ewentualnie przeszukuj ciała poległych. Wyjdź na zewnątrz i biegnij po dachu. Wyjdź po ścianie i skacz w lewo. Wyjdź na platformy i do przodu – droga jest tylko jedna. Po scence znów czeka cię bieganie. Zjedź po linie za przeciwnikami. Zaczną cię atakować, więc wykończ ich po kolei, w razie potrzeby ucieknij za inną przeszkodę. Przez wyrwę przeskocz na drugą stronę i wyjdź na górę. Pobiegnij dalej – po scence czeka cię nieco dłuższa walka, ale przynajmniej odzyskasz wyposażenie. Przeszukaj w miarę możliwości ciała zabitych i idź do wyjścia po prawej stronie. W korytarzu będziesz mieć trochę frajdy z wybijania kolejnych fal przeciwników.

Po scence biegnij od przeszkody do przeszkody (możesz wspomagać się Shiftem) i wyjdź po ścianie z lewej. Zjedź po linie, po scence wystrzel z granatnika (ŚPM).

Zniszcz drzwi granatnikiem i ciesz się nową zabawką. Przejdź nieco dalej i skryj się za ścianą z lewej – beczki z prawej to nie jest dobry pomysł. Wyeliminuj wrogów i odpocznij przy ognisku. Wyjdź po ścianie na górę i idź korytarzem, otwórz przejście granatnikiem i po scence zjedź po linie z prawej. Znów otwórz przejście i poczuj się jak na strzelnicy. Do wrogów najlepiej strzelać z karabinu albo granatnika. Warto włączać instynkt przetrwania (Q), by móc ich dostrzec. Kiedy zobaczysz kolejnego przeciwnika, który robi ogień zaporowy, biegaj od przeszkody do przeszkody, wspomagając się Shiftem. Dotrzyj do ściany po lewej i wyjdź po deskach na górę. Pozbądź się szeregowych strzelających i zjedź po linie na drugą stronę. Przez szczelinę strzel z granatnika w kierunku ostrzeliwującego (ŚPM) i zjedź po linie na dół. Wespnij się na budynki z prawej i zjedź po linie na drugą stronę. Wyjdź po ścianie i biegnij tam, gdzie wskazuje kamera.


Wieża Twierdzy

Zjedź po linie na most i biegnij przed siebie. QTE – A+D, na końcu F. Biegnij dalej, zanim wszystko się zawali. Kamera pokaże ci, dokąd podążyć. Po scence biegnij do helikoptera.


Las na Szczycie

Tuż przy stosie znajdziesz dokument (1). Możesz iść do obozu i rozdać punkty, jeśli jakieś masz. Na pierwszej polance między drzewami znajdziesz relikt (1) – Sztylet Dynastii Chou. Przed tobą wyzwanie Grzybobranie – pierwszą kępkę grzybów (1)znajdziesz przy ogonie rozbitego helikoptera. Kolejne grzyby (2)za drzewem w pobliżu przodu maszyny. Z drugiej strony polany znajdziesz geoskrzynkę (1). Gdy podejdziesz bliżej i usłyszysz rozmawiających strażników, zerknij w lewo – znajdziesz grzyby (3). Idź i eliminuj pierwszego wroga z łuku, by nie wzbudzić alarmu. Przy brzegu znajdziesz kępkę grzybów (4). Ustrzel wroga przy moście i zbierz grzyby (5) w północnej części mapy. Najprościej będzie zająć się znajdźkami, gdy już zabijesz strażników w okolicy (łatwiej zacząć ich eliminować, idąc od południowej strony i stopniowo przesuwając się na północ. Na końcu mostu w północnej części natkniesz się na grzyby (6). Tuż obok jest wejście do grobowca – warto tam zajrzeć, by zdobyć mapę.

Azyl Burzowej Gwardii (Grobowiec): Gdy dojdziesz do grobowca, wykorzystaj swój instynkt, by odkryć ścianę do wspinaczki z prawej. Strzel zapaloną strzałą w znajdujące się nad nią przeszkody. To samo zrób z beczkami naprzeciwko wejścia. Możesz zapalić wiszące lampy, ale nie jest to konieczne. Kiedy wybuchnie gaz, wyjdź na górę i skręć w lewo. Musisz skoczyć z belki na ślepo na ścianę do wspinaczki – pamiętaj, by wcisnąć E. Wdrap się na górę i zbierz skarb – mapę reliktów. Wróć do lasu.

Niedaleko znajdziesz obóz Domek MyśliwskiDzięki systemowi szybkiej podróży możesz cofnąć się do obozu Ruiny w Lesie – mając teraz granatnik możesz dostać się do zamkniętego pomieszczenia w Grobowcu Samolot na Bagnach. W domku przy obozie znajdziesz dokument (2). Idąc od chaty na południe obejdź skały i zbierz grzyby (7). Cofnij się trochę i zniszcz deski blokujące przejście na górze. Wdrap się tam, przejdź przez korytarz i na końcu wyskocz i wbij się czekanem w skałę. Jeśli się nie uda – próbuj dalej – da się, choć jest to bardzo trudne. Przejdź w prawo i skocz na półkę skalną, zgarnij geoskrzynkę (2). Wróć po półce i zeskocz do wody – pod skałą znajdziesz geoskrzynkę (3). By wziąć relikt (2) – Nefrytowy Sztylet Ceremonialny, cofnij się do skał na wschodzie przy rozbitym samolocie i wdrap się na nie, przejdź po linie na platformę i skocz stamtąd na półkę skalną. Idź na południowy kraniec mapy i zbierz grzyby (8). By zdobyćgeoskrzynkę (4), zniszcz podporę pobliskiego domku na klifie i stamtąd przeskocz na półkę skalną.

Przy klifie w zachodniej części mapy znajdziesz skały, po których można się wspiąć – najłatwiej je dostrzec, wciskając Q. Przejdź po złamanym drzewie, które jest w pobliżu i skocz na nie. Wyjdź na górę i skocz w prawo. Przejdź po linie na platformę i zgarnij relikt (3) – Japoński Sztylet Ceremonialny. Wróć na dół – najlepiej zjedź po linie z powrotem i od palika na półce, na którą się wspiąłeś, utwórz most na dół. Wybiegnij na skały, w których pobliżu wylądowałeś i skocz na półkę skalną po grzyby (9). Udaj się do celu misji we wschodniej części mapy i przygotuj się na przeprawę z wrogami. Raczej trudno będzie nie wzbudzić alarmu, zatem czeka cię radosna wyrzynka z karabinem. Uważaj na wilki, które będą biegły na ciebie. Na schodkach znajdziesz ostatnią kępkę grzybów (10).

Wejdź do jaskini, przez most i zniszcz drzwi. Gdy wejdziesz do pomieszczenia, gdzie wisi jeleń, wejdź po drabince z lewej, a kiedy obróci się stojak na środku, skacz, złap za drążek i skocz na skałę do wspinaczki. Niedaleko, wśród kości przy ołtarzu, znajdziesz ostatnią geoskrzynkę (5). Jedyna droga prowadzi do Miasta Ubogich.


Miasto Ubogich

Zjedź po linie, przejdź przez otwór w skale. Przejdź po linach do miejsca, gdzie zawraca transport skrzyń i kiedy podjedzie platforma, wskocz na nią.


Gondola

Gdy dojedziesz do końca, strzel do słupa owiniętego liną i zjedź na dół. Obejdź konstrukcję i wyjdź po żółtych prętach na górę. Pobaw się w strzelnicę i obejrzyj scenkę. Wyjdź po żółtych belkach na górę i biegnij w lewo. Przy zjeździe naciskaj Shift, kiedy na chwilę zwolni czas, by puszczać liny w odpowiednich momentach, po drodze musisz też strzelić w przeszkodę. Wyjdź z wody na platformę i przejdź przez szczelinę w skale.








IV. PLAŻA WRAKÓW







Plaża Wraków

Znajdźkami lepiej zająć się później, kiedy zdobędziesz lepszy łuk. Zejdź na dół, by spotkać się z przyjaciółmi. Wykorzystaj wszystkie opcje rozmowy. Kiedy skończysz rozmawiać, idź na zniszczone molo i dalej w kierunku wraku. Po drodze zniszcz minę (1) – rozpoczniesz wyzwanie Saper. Następnie przeskocz na platformę z drabinką, ale nie wychodź jeszcze na górę, tylko podejdź do przodu i zniszcz minę (2). Wdrap się na górę i przejedź po linie. Po lewej zobaczysz minę (3). Skocz ku skale i idź w prawo, aż do okienka, przez które dostaniesz się do środka. Zabij dwóch wrogów, przeskocz na drugą część wraku i idź po schodach na górę. Wyjdź po białych deskach i przesuwaj się w prawo. Obróć się ku masztowi i strzel tuż nad kotwicą, by zdobyć wielokrążek. Przejdź po maszcie w dół i zabij trzech przeciwników. W pomieszczeniu z lewej znajdziesz relikt (1) – Kałamarz z Brązowego Nefrytu. Przeszukuj skrzynki, może być w nich część broni. Przeskocz na pokład, gdzie byli przeciwnicy i wróć po linach na plażę. Gdy wrócisz, otrzymasz nowy łuk. Możesz odpocząć przy Obozie Rozbitków i ulepszyć swój sprzęt. Zejdź na plażę i zabierz geoskrzynkę (1) leżącą przy kotwicy. Idź wzdłuż plaży i zniszcz minę (4). W pobliżu pod zniszczonym molo znajdziesz geoskrzynkę (2). Kieruj się na północ i zniszcz minę (5) i zabierz leżącą przy niej geoskrzynkę (3). Idź jeszcze dalej na północ i wespnij się na skały, by odkryć kopiec (1) – rozpoczniesz wyzwanie Łupienie Kopców. Idź dalej na północ i zbierz geoskrzynkę (4) leżącą pod skałami. Skieruj się na zachód po kopiec (2). By go zdobyć, musisz przyciągnąć pływające na dole boje pod skałę, na której leży, wskoczyć na nie i wdrapać się po chropowatej ścianie. Zeskocz na dół i idź po kopiec (3) – z dostaniem się do niego nie ma problemu. Zejdź na dół do budynku, w którym znajduje się dokument (1) i wyważ drzwi od południowej strony, by się do niego dostać. W budynku obok znajdziesz kolejnydokument (2). Wyjdź na dach budynku, gdzie był dokument (2) i zabierz geoskrzynkę (5).

Ruszaj na zniszczone molo w południowo-wschodniej części plaży. Teraz możesz tworzyć mosty linowe, strzelając w chropowate skały. Wyjdź na pomost i kieruj się dalej na wschód. Jeśli skoczysz na metalowe kraty przed wiszącą skrzynią, a potem na skały i wyjdziesz do góry, znajdzieszgeoskrzynkę (6). Idź na pokład wraku, na średnim poziomie znajdziesz relikt (2) – Pluszowy Króliczek, a ciut niżej relikt (3) – Zaplamiony Nefrytowy Podgłówek. Wyjdź na samą górę statku i wespnij się po żółtej drabince – podskocz, gdy zabraknie szczebli - by na górze znaleźćgeoskrzynkę (7). Zjedź po linie i spójrz w prawo na wodę, by zlokalizować minę (6). Idź wzdłuż ściany po lewej i tuż za wodospadem wejdź po kamiennych stopniach, by zdobyć geoskrzynkę (8). Idź dalej wzdłuż ściany niemal do końca po geoskrzynkę (9). Gdy ją zbierzesz, obróć się i zniszcz minę (7). Idąc wzdłuż brzegu morza, dotrzyj do miny (8). Jeśli nie zabiłeś wcześniej strażników, to zaalarmuje ich to – ustrzel ich. Patrząc na północ, wyjdź po skałach z prawej strony drewnianej platformy, by zebrać geoskrzynkę (10). Drugi sposób na zdobycie tej geoskrzynki – niebawem znów trafisz na pływające boje, gdy je zobaczysz, zepchnij jedną na dół, popchnij w kierunku platformy z geoskrzynką i dzięki niej wejdź do góry.

Zeskocz z platformy i cofnij się trochę – w morzu za skałami znajduje się mina (9). Idź do budynku, gdzie byli wrogowie i obejdź go z prawej strony. Spójrz w morze i zniszcz minę (10). Nieco dalej znajdziesz kopiec (4). Wróć do miejsca, gdzie zjechałeś po linie na plażę i rozpędź się po kracie z lewej do pobielanych desek, by rozpocząć wspinaczkę. Wskocz na balkon po prawej i wyjdź na samą górę, by znaleźć relikt (4) – Kolejka.

Wdrap się na górę i zjedź po linie. Ustrzel wrogów i skocz ku skale z lewej, by zebrać geoskrzynkę (11). Przejdź przez wodę i zgarnij kolejną geoskrzynkę (12). Obejdź skały z lewej i wdrap się na górę, by zdobyć kopiec (5). Wróć na górę i wyważ drzwi w miejscu, gdzie stali wrogowie, by zwiedzić grobowiec. Tuż za drzwiami znajdziesz relikt (5) – Ukształtowany Nefrytowy Podgłówek. Gdy wdrapiesz się wyżej do pomieszczenia z płonącą beczką, tuż obok znajdziesz relikt (6) – Wytarty Portfel.

Zalany Skarbiec (Grobowiec A): Po zabraniu reliktów czeka cię przechodzenie przez niski korytarzyk. Odpocznij przy obozie, po czym wyjdź po schodach na górę i uruchom zasilanie. Zejdź na dół i włącz drugi panel, by otworzyć bramę. Przejdź w lewo, podpal słupek, do którego przymocowana jest tratwa i wejdź na nią. Zniszcz deski blokujące przejście z prawej i przyciągnij tratwę do siebie. Przeskocz na nią, by ominąć ścianę blokującą przejście. Zejdź na schody, pociągnij za ciężar, by na chwilę podnieść lampę i przeskocz na sąsiednie schody. W pomieszczeniu obok niczego nie znajdziesz, więc pociągnij tratwę jak najbliżej zanurzonej lampy, znów ją podnieś, a potem podstaw tratwę pod nią, by więcej się nie zanurzyła. Teraz możesz bezpiecznie opłynąć pomieszczenie i wyjść na schody, które widać było przez pancerną szybę. We wnęce po lewej znajdziesz skarb i mapę reliktów. Wróć do wyjścia.

Przejdź przez most, a potem przez belkę. Utwórz pomost, wbijając się w ścianę i zjedź po linie na dół. Tuż przed sobą znajdziesz dokument (3). Idź dalej przed siebie do niskiego tunelu w skale.


Bunkier na Ścianie Klifu

Po wyjściu z ciasnego tunelu zbierz geoskrzynkę (1). Utwórz pomost do ściany, zjedź po linie i przesuwaj się w prawo. Wyjdź na górę – w pomieszczeniu na ścianie z lewej znajdziesztransparent do podpalenia (1) – w ten sposób rozpocznieszwyzwanie Poprzedni Mieszkańcy. Przejdź przez szczelinę w ścianie i ciasny korytarz. Podkradnij się do przeciwnika od tyłu i uduś go. Po prawej znajdziesz geoskrzynkę (2). Możesz zastrzelić spawaczy znajdujących się na górze z lewej i z prawej strony i strzelić w dźwig, by spuścić bombę na głowę trzem na dole. Zabij wszystkich. Stań na środku pomieszczenia i spójrz w kierunku, z którego przyszedłeś i w górę, by zlokalizowaćtransparent (2). W pomieszczeniu naprzeciwko wejścia znajdziesz dokument (1). Idź w lewo i wyjdź na górę, rozpraw się z kolejną falą wrogów – amunicji nie powinno zabraknąć. Znów idź w lewo, przeskocz po pręcie i wespnij się do góry – czeka cię kolejna potyczka. Wyskocz na wiszącą platformę i z niej do góry. W pobliżu znajdziesz transparent (3) i geoskrzynkę (3). Przy geoskrzynce zeskocz na dół i skręć w lewo po relikt (1) – Japońską Monetę – 2 Sen. Przy ognisku znajdziesz dokument (2). Za skrzyniami z lewej znajduje się kolejna geoskrzynka (4). Spójrz do góry, na dźwigu znajduje się ledwo widoczny transparent (4). Następnie otwórz pomost i zjedź po linie. Za skałami znajdzieszgeoskrzynkę (5).

Skocz ku linie i zjedź na statek. Zabij dwóch strażników i pomęcz się z wielkoludem – walka z nim to seria QTE, więc kiedy zrobisz już unik i strzelisz mu w głowę, przygotuj się na wciskanie F w odpowiednich momentach – byle nie za wcześnie, inaczej wszystko będziesz musiał zaczynać od nowa.

Kiedy zdobędziesz wciągarkę liny, szarpnij za ładunek z lewej i rozbij wejście pod pokład. Idź do przodu – w kajucie po lewej znajdziesz dokument (3). Po przejściu przez korytarz rozpraw się z dwoma przeciwnikami – jeden stoi tuż za słupem, drugi na drugiej połowie statku na dole. Zjedź po linie i ruszaj jedyną słuszną drogą. Wskocz do wody i idź naprzód. Porozmawiaj z Alexem. Z tyłu znajdziesz hak – pociągnij za niego, strzelając z łuku. Wejdź po nim po uszkodzonej drabinie i pociągnij go z powrotem. Teraz wskocz na nieuszkodzoną drabinę i wyjdź na kraty na górze. Kopnij znajdującą się tam rurę, pociągnij hak do tyłu (w przeciwną stronę niż Alex) i skocz na uszkodzoną drabinkę, po czym pociągnij hak do przodu (w stronę Alexa). Kiedy zahaczy o przeszkodę, skorzystaj ponownie w wciągarki liny, by szarpnąć go w tył.

Wokół pojawi się cała masa wrogów, chociaż przed chwilą wszędzie było pusto. Musisz uciekać – gdy skoczysz na linę, przytrzymaj E. Wróć po linach do ogniska. Skorzystaj z wciągarki, by zrzucić na dół ciężar obwiązany liną i zniszczyć podłogę przed drzwiami. Zeskocz, by znaleźć dokument (4). Wyważ drzwi i na zewnątrz skręć w prawo, otwórz przejście, korzystając z wciągarki i wejdź tam po relikt (2) – Brązowa Moneta – 100 Mon. Wróć do pomieszczenia, gdzie był pierwszy transparent przez szczelinę w zachodniej ścianie i otwórz sobie przejście, by dostać się do kolejnegoreliktu (3) – Cynowa Portugalska Moneta. Za skałami znajdziesz też mapę skarbów. Stań przy słupku na krawędzi skały i utwórz pomost, by wrócić do ogniska, a potem przez korytarzyk na Plaży Wraków.
Jeśli będziesz chciał ponownie odwiedzić tę lokację, pamiętaj, że dostępne w nim ogniska są obozami dziennymi – w takim przypadku nie działa system szybkiej podróży. By ponownie zwiedzić Bunkier na Ścianie Klifu, należy wybrać Obóz Rozbitków na Plaży Wraków i stamtąd dojść do Bunkra na własną rękę.


Plaża Wraków

Rozbij ścianę z lewej i wyjdź po linie na górę. Pierwszego przeciwnika zajdź od tyłu i zabij z ukrycia. Zajmij się dwoma pozostałymi wrogami z odległości, kryjąc się za osłoną. Opuść się na poziom niżej od strony, z której przyjechałeś i zbierzgeoskrzynkę (13). Obejdź skały i wróć na górę. Idź tam, gdzie poprzednio stali dwaj wrogowie. Teraz możesz zjechać po linach. Porozmawiaj z towarzyszami. Po scence możesz udać się do grobowca na plaży.

Świątynia Kapłanek (Grobowiec B): Gdy dotrzesz do głównej sali, pociągnij za kołowrót, by podnieść skrzynię i przepuścić boję, potem podejdź na pomost i szarpnij za linę. Idź w lewo na górę i kiedy drążek będzie w odpowiedniej pozycji, przeskocz na następną platformę. Strzel w linę na dole i pociągnij do siebie, a kiedy drążek odpowiednio się ustawi, przeskocz ku chropowatej ścianie. W korytarzu znajdziesz skrzynkę z mapąi częścią broni.

Wróć na plażę i udaj się w jej południowo-zachodnią stronę (za znacznikiem misji). Otwórz drzwi wciągarką i opuść kratę. Zacznij wspinać się do góry, w lewo i znów do góry. Obejdź pomieszczenie, w którym pali się czerwone światło i wespnij się na dach od wschodniej strony, by znaleźćgeoskrzynkę (14). Przy pobliskim słupku strzel ku skale, by utworzyć pomost. Przejdź na drugą stronę i idź w prawo i na górę – znajdziesz tam dokument (4) i geoskrzynkę (15). Wdrap się na pobielone deski, przy których leżał dziennik, skocz na zbiornik i wyjdź na górę. Przyciągnij do siebie platformę, przeskocz na nią i powtórz operację z drugą platformą. Przeskocz dalej, wyjdź na górę i zjedź po linie. Złap za rurę i idź w prawo. Wyjdź po drabince i przeskocz na sąsiednią drabinkę w lewo. Na górze wystrzelaj grupę wrogów. Wybiegnij po bielonych deskach na wprost, złap się rury i kieruj się ku skale. Na górze zrób pomost z liny, zjedź po niej i wyjdź po skale. Skocz ku drabince. Zniszcz ścianę i biegnij jedyną słuszną drogą, kończącą się skokiem ku skale i opadnięciem do wody.


Baza Badawcza

Zeskocz do wody i zniszcz granatnikiem ścianę za sobą. Spójrz w górę i w lewo, by zniszczyć kolejną ścianę i znaleźć relikt (1) – Hełm z Dynastii Zhou. Wróć i zabierz geoskrzynkę (1) z niewielkiej wysepki z lewej. Obejdź skały i idź na górę. Przeciśnij się przez szczelinę – na wprost zauważysz pierwszy totem (1), który musisz zniszczyć do wyzwania Zabójca Słońca. Zeskocz na dół – przy obozie Laboratorium Badawcze znajdzieszdokument (1). Obu bandytów możesz zajść od tyłu i wyeliminować po cichu. Cofnij się i wyważ drzwi. Teraz możesz zestrzelić drugi totem (2). Rozpędź się przez drzwi i skocz ku okienku – w pomieszczeniu znajdziesz geoskrzynkę (2). Wróć i skocz do wody. Wejdź na podwyższenie i obróć się, by zestrzelićtotem (3). Idź do końca korytarza i otwórz bramę przełącznikiem z lewej. Wejdź do środka i aktywuj windę. Wyjdź na podest z prawej i wyważ mechanizm. Wejdź do środka i wyjdź przez dziurę na wprost. Zejdź po schodach i wyważ drzwi. Wyjdź na górę – na beczce na trzecim piętrze znajdziesz dokument (2). Przywołaj windę, zejdź w dół o pół piętra i skocz ku platformie, by wyważyć kolejny mechanizm. Zejdź na 4 piętro i zniszcz widoczne w szybie windy deski. Przywołaj windę i skocz na nią od razu, by zdążyć wyskoczyć przez zrobioną dziurę. Wbij się w skałę i idź w lewo. Na końcu opuść się na platformę i zniszcz mechanizm. Zejdź na 3 piętro i skocz ku drabince, by zniszczyć ostatni mechanizm. Zejdź na dół na 1 piętro i tuż za windą spójrz w prawo do wnęki, gdzie znajdziesz totem (4). Tuż za zniszczoną ścianą znajdziesz relikt (2) – Hełm Ceremonialny. Tuż przed nim, jeśli spojrzysz za siatkę, zobaczysz totem (5). Ruszaj korytarzem przed siebie i zabij dwóch wrogów. Na końcu, jeśli skręcisz w lewo i przejdziesz nad skrzyniami, znajdziesz mapę skarbów, natomiast z prawej (też musisz przejść górą nad skrzyniami, ale zacznij od skrzynek z prawej, by rura nie blokowała skoku) – geoskrzynkę (3)Po zdobyciu ostatniej geoskrzynki, odblokowany zostaje dokument z serii Tajemnice GPS.

Biegnij dalej korytarzem do grobowca. Ostatni dokument (3) jest fabularny, więc Lara znajdzie go sama, gdy wejdzie na podwyższenie. Po scence przygotuj się na przeprawę z kolejną bandą przeciwników. Kiedy zginą, wyjdź na górę, skąd nadbiegali i ucieknij ciasnym korytarzem. Bądź gotów na wbicie się w ścianę po skoku. Wyjdź na zewnątrz, utwórz most z liny i zjedź na dół. Zabij ludzi na moście i idź na niego, skocz na półkę skalną i wjedź po linie na wieżę. Zjedź do towarzyszy i wejdź na kuter.


Przełęcz

Zrób most z liny i przejdź po nim. Idź przez ciasny korytarz. Utwórz kolejny pomost z lewej strony zawalonego mostu. Idź na górę i przez małe okienko dostań się do środka.


Twierdza przy Rozpadlinie

Idź korytarzem i poczekaj, aż gwardziści królowej sobie pójdą i zostanie tylko jeden. Rozpraw się z nim i podpal przeszkodę na północnej ścianie. Przejdź przez korytarz i przekradnij się po schodach na górę. Przekradnij się po belce na drugą stronę. Złap się krawędzi i idź w prawo, skocz ku okienku, a potem biegnij przed siebie. Zabij trzech wrogów – najłatwiej z karabinu maszynowego - i ruszaj dalej. Możesz odpocząć przy obozowisku. Biegnij dalej, wyważ drzwi i po scence skręć w lewo. Tutaj nie ma gdzie się zgubić. Po spadnięciu z mostu zabij wrogów i podejdź do przodu. Zastrzel z karabinu nacierającą grupę, wyjdź na górę po powalonej kolumnie i zabij kolejnych. Gdy podbiegniesz do góry i przeciwnicy rzucą w ciebie beczki, odsuń się i strzel w pojemniki za nimi, by wywołać wybuch. Kiedy skończysz z kolejną, ogromną falą, zniszcz przejście za pomocą strzały z liną i idź na górę.


Kapliczka przy Rozpadlinie

W pobliżu obozu Święta Sala znajdziesz relikt (1) – Urna z Kansu, tuż przed wejściem dokument (1). Wyważ drzwi. Na prawo od wejścia, pod spodem będzie relikt (2) – Waza z Ban Chiang. Na końcu pomostu z lewej – kolejny dokument (2). Wyjdź na pomost z prawej i rozsuń kraty. Wróć na lewą stronę i podnieś klatkę. Zejdź do wejścia i rozbujaj klatkę, by otworzyć przejście. Teraz zamknij kratę, poruszając mechanizm z prawej, wróć na lewą stronę i opuść klatkę. Obróć się w kierunku wejścia i wyjdź wyżej – na końcu platformy znajdziesz mapę skarbów. Wróć nad wejście, ponownie rozbujaj klatkę i skocz na nią, by dostać się na drugą stronę.

W zawalonym korytarzu na prawo od posągu królowej znajdzieszdokument (3). Wróć do drugiego korytarza po lewej stronie posągu królowej i idź aż dotrzesz doobozu Święte PrzejściePamiętaj – to już ostatni obóz szybkiej podróży, do końca fabuły nie będziesz mógł korzystać z tej metody. System zostanie odblokowany po zakończeniu gry i wówczas ponownie będziesz mógł poruszać się po wyspie. Tuż przy obozie znajdziesz relikt (3) – Waza Satsuma. Wyważ drzwi.


Ziggurat przy Rozpadlinie

Biegnij przez most i po scence udaj się do korytarza z lewej. Utwórz most z liny do skał i kieruj się w prawo. Z prawej strony znajdziesz kolejną skałę do wspinaczki. Wyjdź na górę, stań przy bramie i rozbujaj dzwon. Z lewej znajdziesz miejsce, gdzie można się wspiąć. Utwórz most z liny, strzelając do nowego dzwonu znajdującego się z tyłu na górze. Jedź do niego, złap się belki, przejdź na jej koniec i skacz na platformę w lewo. Idź do końca pomostu, a po przeskoku na deski, które się zawalą, wbij się w ścianę. Wyjdź do góry, utwórz most z liny, przejdź po nim i kieruj się w lewo. Opuść się na dół (Shift) i wbij w ścianę (E i znów E, by złapać równowagę). Teraz przesuwaj się w prawo i wejdź do środka – znajdziesz kolejny obóz. Wejdź do kolejnego pomieszczenia, złap się drążka i zacznij wspinać się na górę.

Skręć w prawo i rozpraw się z przeciwnikami. Po scence wyjdź na górę i zabij kolejną falę. Po kolejnej scence przeskocz na drugą stronę i przygotuj się na walkę z bossem i kilka sekwencji QTE. Stosuj uniki Shift i strzelaj mu w plecy – najlepiej z karabinu, a potem wykończ, wciskając w odpowiednich momentach F. Wkrótce dookoła zaczną pojawiać się pomocnicy bossa – zabijaj ich, by nie przeszkadzali, jednocześnie staraj się unikać ciosów i od razu kontratakować bossa po uniku, gdy odwróci się plecami – to jego słaby punkt. Kiedy straci hełm, strzelaj w głowę i korzystaj z okazji, by go wykończyć (w odpowiednim momencie F i na końcu szybko E).

Gdy go pokonasz, idź do nowo otwartego przejścia i przygotuj się na nową sekwencję QTE: Strzel, potem w odpowiednim momencie F, szybko E. Gdy zdobędziesz dwa pistolety, nie zastanawiaj się – strzelaj, inaczej zginiesz.

Gratulacje – to już koniec!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz